Egy mindenevő gluténmentes kalandjai három hónapon keresztül

Gluténmentes grenadírmars

Első hét és a szabályok

Ha II. Bözsöre is ezt eszi a reggelire, akkor majd hátha én is úgy fogok kinézni 90 évesen, mint ő.

2019. január 21. - Ancsinszka

Az első hét a fokozatosság jegyében telt, nem lehet ezt egyik pillanatról a másikra elkezdeni, mert még van a sima müzliből, amiben zab van, meg a rozsos hungarocellből, és nem szeretném teátrálisan kidobni őket, mert ugye nem pazarlunk, meg amúgy is a bolygó fele éhezik, mi meg egy halom pénzt elverünk, hogy gluténmentesen étkezzünk. Az orvos szerint ugye azt kell figyelni, hogy búza, árpa, rozs, és lehetőleg zab se legyen az étrendben. Na most ez így elsőre pofonegyszerűnek tűnik, mert ugye a búzalisztből készült kenyér, hasonlóan a tésztafélék, és egyes müzlik, meg például a sör, meg whiskey féle jóságok kerülendőek. Ez utóbbi kettő azért szíven ütött. A kenyértől nem volt nehéz megválni, egyébként sem sűrűn eszem. A tészta azért inkább benne volt az étrendemben, vagy a bulgur. Illetve reggelire szoktam minél kevesebb cukorral telenyomott müzli mixet enni, mert ha II. Bözsöre is ezt eszi a reggelire, akkor majd hátha én is úgy fogok kinézni 90 évesen, mint ő. Inkább sörös vagyok, mint boros, de azért nem fogok nagyon összetörni, hogy az elkövetkezendő 3 hónapban a baráti találkozókon, vagy az otthoni koccintások alkalmával száraz vörösbort hörpöljek.

De ez még az egyszerűbb fele az egésznek. Mondjuk főztem, és szerettem volna worcester szószt tenni az ételbe. NO WAY! Hát malátaecet (árpa) van benne ember, teszed le! Ugyanez igaz például a csokira is, amit azért egyébként sem szoktam sűrűn eszegetni, mert pattanásos leszek tőle. De azért néha egy-egy kocka jól esett. Vagy pl a szójaszósz... gondolnám én, hogy csak szójából van, de sajnos abban is ott figyel a turbózó búza. Szóval azt hiszem ez a legidegesítőbb ebben a gluténmentes mizériában, hogy olyan alattomos helyeken bukkanhat fel a glutén, amire eddig nem is gondoltam volna. Lehet böngészni az összetevőket, király... 

A következő három hónapban lesz azért családi szülinapozás, baráti összejövetel éttermezéssel, meg Endrúval is beülünk néha enni ide-oda. Az első héten például kapásból a szülővárosomban voltam hétvégén, és az otthoni barátnőimmel beültünk egy kézműves sörös étterembe. Szerencsére fel volt tüntetve mindenféle ételallergia, ami dicséretes. Egyből megkívántam a gluténmentes rozékacsamellet rizottóval, és amarena meggysör-mártással. Na most biztos én vagyok a kezdő itt, de azért megkérdeztem a pincért, hogy lehet ez gluténmentes, ha sörös a mártás? Sajnos nem tudott válaszolni, de a helyzetet mentette, mert ez a kis amarenás cucc egy külön pitliben érkezik. Mondtam, hogy jó lesz, és végül a barátnőim vevők voltak rá, úgyhogy nem pazaroltunk, és nem kellett lemondanom a rozékacsáról. 

Az első hét zárásaként Endrú meglepett egy Popstarral, ami a Mad Scientist gluténmentes söre. Persze telement szívecskékkel a szemem egyből, hogy beszerezte értem/nekem ezt. Azért rendszer nem lesz belőle, mert kurva drága. 

A bejegyzés trackback címe:

https://glutenmentes-grenadirmars.blog.hu/api/trackback/id/tr8914608720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása