Egy mindenevő gluténmentes kalandjai három hónapon keresztül

Gluténmentes grenadírmars

Ötödik hét és lankadatlan éberség

Dresszing és pirítós nélkül kérem

2019. február 19. - Ancsinszka

Minden hétre jut valami, ami miatt mégis érdemes lekörmölni ezt a pár sort, ha másnak nem, hát a saját memoáromba majd jó lesz. Így egy hónap után már kezdek hozzászokni, egyre kevesebb a zsákutca, mert az összetevők általában jól feltüntettettek. Persze én azért nem megyek el a végletekig, hogy olyan lábasban nem sütöm ki a húst, amiben mondjuk búzalisztes rántott hús sült, vagy ilyesmi. Az meg pláne túlzásnak érzem esetemben, hogy olyan terméket kerüljek, ami glutént is feldolgozó gyárban készült, mert szennyezett lehet. És ha már Valentin nap is volt, muszáj kicsit kitérni a világ leggejlebb ünnepére, ami mindenmentes eseménybe fulladt.

Kifejezetten semmilyen érzelmeim nincs ezzel a cukros ünneppel kapcsolatban. Sose éreztem magam egyedülállóként magányosnak a sok szívecskés marketing fogás, meg a rózsával rohangászó férfi láttán. A korábbi kapcsolataim során se igazán raktam oda magam, meg hát most se tartjuk úgy igazán Endrúval. Mondjuk egy egészséges kapcsolatban, nem csak ünnepnapokon lepik egymást a párok szerintem. És nem kell ehhez pandóra, meg virág-bonbon és ígéretek, amiket nem kell megtartani. Ez úgy működik, ha éppen egyedül bevásárolok veszek a kedvenc édességéből is. Na bumm, szóval a többi meg csak műanyag. 

Azért nem vagyunk teljesen érzéketlenek ezen a napon mi sem, így Endrú hozott nekem gluténmentes süteményeket a Zabrakadabrából, egyből négy különböző szeletet, hogy igazán átérezzük az ízeket. Mondjuk nem volt rossz, sőt ahhoz képest, hogy nem csak glutén, de valószínűleg mindenmentes volt, egész jó ízvilágot kaptunk. De nem az igazi. Akárhogy is, nekem a szalonna ízű tofu jutott eszembe példaként. A sütemény nekem ott kezdődik, hogy tojás kell bele. Van egy állat brownie receptem, ami nem diétás, mert van benne liszt, tojás, két tábla étcsoki és na, hagyjuk is. Szóval egyszer behelyettesítettem a tojást banánra, mert egy erre érzékeny ember is volt a társaságban. Ízlett mindenkinek, de nekem azért nem volt igazi, se állagra, se ízre. Egyszerűen elcsúszott az egyensúly. Szóval a diéta ideje alatt inkább nem eszek süteményt, mint hogy kimaradjon belőle mindaz, ami miatt a nagyanyám és az anyám süteményei is bajnokok. 

Nagyjából ennyi a konklúzió, meg végül sikerült megint étterembe eljutni, ahol hátszínt kértem salival, és nem vesztettem az éberségből, mert szóltam, hogy se dresszinget, se pirítóst nem kérek. Egyébként is jóval több pirítóst szoktak adni az ilyen kajákhoz, mintha azt hinnék, hogy egyébként így önmagában nem lehet jóllakni a hússal meg a salival. Nos nyilván Növényi Norbertnek nem lenne elég, de aki éppen edz és gluténmentes diétát tart annak bőven jó. 

Jövő héten lesz egy kitérő az edzőterem és a kalóriaszámláló appok világába, de nem a proteinek, meg fehérjeporok mélységeivel kapcsolatban. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://glutenmentes-grenadirmars.blog.hu/api/trackback/id/tr3614638030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása