Egy mindenevő gluténmentes kalandjai három hónapon keresztül

Gluténmentes grenadírmars

Második hét és a kérdések

Megkérdeztem a lánytól, hogy gluténmentes-e, de válaszul csak annyit kaptam: "Hát nincs benne buci"

2019. január 28. - Ancsinszka

Recepteket ne várjatok, habár szoktam főzni, de igaziból azért nem nagy truváj, amit a konyhában művelek. Simán jöhet a zöldségleves, vagy darált marhahússal töltött kaliforniai paprika, cukkinivel és sajttal lefedve. Főételből egy csomó gluténmentes és finom kaja van. Egyébként ha nem főzök, akkor jarfoodot szoktam rendelni, a RexJartól. Nem kapok érte külön zsetont, hogy dicsérjem őket, de egészséges, friss és környezetbarát ebédszállító cégről van szó. Egyrészt nagyon guszta ételeik vannak, másrészt azért jar food, mert nem műanyagba, meg hungarocellbe csomagolják az ételt, hanem üvegbe, amit vákuummal zárnak. És van egy halom gluténmentes ételük. 

Ja az előző posztból kimaradt az alattomos kategóriák tekintetében a felvágottak. Mit keres az árpamaláta meg társai a csirkemell felvágottban?

Gondolom én ettől lesz szebb, kívánatosabb és kevesebb hús kell így  bele... Szerencsére elég sok van ebből is, ami gluténmentes. De egyébként nem rajongok az ilyen műanyagba csomagolt cuccokért. Ez a másik dilim, a környezettudatosság. Habár egyelőre nagyon minimálban nyomom, de ezért rendelek jarfoodot, meg már a fültisztító pálcikát, vattakorongot lecseréltem lebomlóra, illetve a zöldségek-gyümölcsök vásárlásához visszük magunkkal a korábban már használt műanyag zacsikat, és saját bevásárlótáskába visszük haza a cuccokat, a vizet ivókútról hordjuk haza (a csapvíz ebben a kerületben ihatatlan). 

A héten volt még két érdekes tapasztalat, szintén a nem otthon kajálással. Úgy alakult, hogy a Zingben vacsoráltunk. Tudom, hogy van egy low carb hungry hipster nevű ételük. És most fogom az ásót és már borogatom is magamra a földet, mert ha az ember a Zingbe megy, akkor nem saláta levelet akar rágcsálni. De most ezt volt a legjobb választás a pláza éttermekhez képest. Szóval ez a HH az összetevők alapján nem gluténos, mert ennek a kajának tényleg semmi köze a burgerekhez, csak egy grillezett sajt, salátaágyon, megborítva egy kis majonézzel, meg ketchuppal. Na jó azért biztos, ami biztos megkérdeztem a lánytól, hogy gluténmentes-e. Gondolom egy ilyen hipszteres helyen, mint a Zing ez naturelle, de válaszul csak annyit kaptam "Hát nincs benne buci". Mondom, ok jó lesz. Aztán a vacsi után Endrú sütizni akart. Ofkorsz, kemény vagyok, mint a rambó 2, úgyhogy javasoltam a Starbuckst a szomszédban. Gondoltam, na ezen az extra hipszter helyen alap, hogy van gluténmentes süti, és nem fogom a farosodásom annyira gyarapítani. Mekkorát tévedtem! Minden gluténos volt, úgyhogy megnéztük a Costát is. Azt hittem felröhögök. Minden sütire ki volt írva az allergén, ez szupi, de mindegyikben ott figyelt a glutén felirat. Bakker ennek mi értelme... azt kéne kiírni melyikben nincs, nem? De! Volt még egy paleo sütis hely, de ott nem lehetett leülni, csak kioszk volt, és egyébként is a paleo süti az olyan oké, de akkor inkább nem eszek sütit. (A volt munkahelyemen egyszer egy kolléganőm behozott egy paleo muffint. Megkóstoltuk, majd az egyik kollégám azt mondta: "Ha ezt ette az ősember, csoda, hogy életben maradtunk.") 

Végül starbucks-ba mentünk vissza, a srác mosolygott, költőien megkérdezte, hogy "Nem találtok mi?". Nem vazzeg, de akkor iszok egy forrócsokit, gondoltam úgyis ilyen ízesített tejporral csinálják. A srác ultra jó fej volt, azt mondta nem ajánlja, mert a csokiban lehet glutén. Ott a pont, úgyhogy felajánlott egy koffeinmentes tejeskávét, mandulaaromával. Mondtam toljad, perfekt lesz. És miközben hörpöltem, végignéztem ahogy Endrú betol egy szelet csokitortát. Ha másra nem is jó ez a gluténmentes diéta, lelkileg biztos megerősödöm a végére. Kemény leszek, mint a Rambo 2.

A bejegyzés trackback címe:

https://glutenmentes-grenadirmars.blog.hu/api/trackback/id/tr7714608724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása